Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Elämänkoulu ja muut koulut

Ajatusrinkiohjaajana toivon voivani tukea osallistujia heidän omien ajatustensa ja kysymystensä käsittelyssä. Oma lähestymistapani filosofisiin kysymyksiin muodostuu taiteeseenkin liittyvästä luovuudesta ja ihmettelevästä elämänasenteesta. Filosofisiin kysymyksiin ei ole tarjolla selkeästi oikeita vastauksia. Mielestäni näkökulmien rikkaus tekee filosofoinnin kiinnostavaksi. Ryhmänohjaamisessa minua tukevat ennen kaikkea elämässä kohtaamani tilanteet ja ihmiset, joilta olen saanut oppia muun muassa elämän ja ihmisenä olemisen valoista ja varjoista. Ajatusrinkiohjaajana koen iloa siitä, että saan jatkuvasti rikastua Ajatusrinkiin osallistuvien näkökulmista.

Sydämen viisaus kasvaa ennen kaikkea elämällä ja yhteydessä rakkauteen. Alla olevat poiminnot koulutustaustastani kartoittavat akateemisia suorituksiani.

 

Aalto yliopiston suunnittelun ja taiteen korkeakoulu (maisteritutkinto 2011):

  • Taideterapian ryhmäprosessi 10 op
  • Introduction to Western Classical Music 1op
  • Introduction to Sound Design and Music 3op
  • Introduction to Media Art and Culture 3op
  • Understanding media and design 6op
  • Technologies of Location: cultural media practices in the public place 3op

Kokonaisopintopistemäärä: 191,5 op

 

Helsingin yliopisto: Teologinen tiedekunta

  • Uskonnonfilosofia 5op, Timo Koistinen
  • Filosofisia ihmiskäsityksiä 2op, Simu Knuuttila
  • Filosofisia ihmiskäsityksiä erillissuoritus Platonin ajattelusta: essee 2op, Simo Knuuttila
  • Ihmisen aateluudesta: mystiikan teologinen ihmiskäsitys Origeneesta Mestari Eckhartiin 3op, Pauli Annala
  • Länsimaisen etiikan perusteet 2op, Jaana Hallamaa
  • Länsimaisen etiikan perusteet – kollektivio 2op, Janne Nikkinen
  • Vallan, vaikuttamisen ja yhteistoiminnan filosofiaa ja etiikkaa 2op, Jaana Hallamaa
  • Psykiatria 2op, Aura Nortomaa
  • Häpeä ja syyllisyys pastoraalipsykologisena kysymyksenä 5op, Teemu Ratinen
  • Proseminaari: ikääntyneiden sielunhoito 4op, Miia Paakkanen
  • Kandidaatintutkielma aiheesta: P4C-filosofointimenetelmän hyödyllisyys senioreille tärkeiden filosofisten ja teologisten kysymysten käsittelyssä 6op, Maija Penttilä
  • Työhyvinvointi ja johtaminen hengellisissä ja sekulaareissa konteksteissa 5op, Maija Penttilä
  • Yhteiskunnan tehtäviin painottuvat soveltavat opinnot: valmentava jakso 5op, Maria Buchert
  • Työssäoppiminen Harjulan Setlementti ry:ssä (15 op. sis. muistisairaiden ja veteraanien päivätoimintaan osallistumista, senioreiden filosofiaryhmien ohjaamista ja 3-6 -vuotiaiden taidelähtöisiä filosofiatuokioita päiväkodissa)

 

Teoreettinen filosofia: Humanistinen tiedekunta

  • Johdatus filosofiaan ja sen historiaan 5op, Pentti Määttänen
  • Johdatus etiikkaan ja yhteiskuntafilosofiaan 6op
  • Johdatus tieto-oppiin 3op, Ilpo Halonen
  • Johdatus kielifilosofiaan 3op, Tuukka Tanninen
  • Johdatus tieteenfilosofiaan 3op, Pentti Määttänen
  • Johdatus logiikkaan 5op, Markus Pantsar

Muut:

  • Evoluutio ja systematiikka 4op (Helsingin yliopiston matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta)
  • Viestinnän perusopinnot 25 op (Helsingin yliopiston humanistinen tiedekunta)

Kokonaisopintopistemäärä Helsingin yliopistossa joulukuussa 2016, 207 op.

 

Menetelmäkoulutukset:

  • P4C/P4wC-menetelmäkoulutus, SAPERE-yhdistys (www.sapere.uk.org)
    (P4C=Philosophy for Children, P4wC Philosophy for Communities)
  • Onnea ikä kaikki -menetelmäkoulutus (Emotio-yritys, www.emotio.fi)

Kaikki tutkintoni löytyvät listattuna LinkdInistä

 

Luottamustehtävät:

Filo – Filosofiaa lapsille, nuorille ja yhteisöille ry:n perustajajäsen ja hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2015 alkaen www.filory.fi

TILAAMALLA UUTISKIRJEEN SAAT TIETOA TULEVISTA TAPAHTUMISTA

*:llä merkityt kentät ovat pakollisia.

Taiteelli